De Boxers van Björn Borg

Kleding. Het is verbazingwekkend hoe bepalend zo’n vergankelijk en vervangbaar iets is voor je zelfbeeld en het beeld dat anderen van jou hebben. En toch is het zo. Denk bijvoorbeeld aan de tijd en moeite die wij investeren in het uitkiezen van kleding voor onze dagelijkse activiteiten, voor speciale gelegenheden, zelfs voor ‘lazy days’. Complete weken in wereldsteden worden aan kleding en mode gewijd: Paris Fashion Week, New York Fashion Week, Milan Fashion Week, om maar de bekendste te noemen.

Het belang van een goede onderbroek

Vooruit dan maar. Kleding is een van de eerste dingen die jou opvalt als je iemand ziet. Dan is het ook logisch dat je broek, rok, overhemd, blouse, de nodige aandacht en tijd vergen bij het koopproces. Op grond van deze logica zou je dan kunnen stellen dat kleding die je niet ziet, zoals ondergoed, minder relevant is. Niets is minder waar. Neem bijvoorbeeld de volgende situatie.

Je hebt een date met die jongen of dat meisje waar je al maanden een oogje op hebt. Je hebt bij een romantisch restaurant gereserveerd en je bent er op gekleed ook. Je hebt een klassieke, Italiaanse overhemd aan, een nette broek, een casual Colbert en loafers die er tegelijkertijd hip en chique uitzien. Jullie zitten midden in een gesprek dat zo vlot loopt als maar kan. Maar dan raak je afgeleid. ‘Wat zit die onderbroek toch strak. Had ik maar die andere aangetrokken. Het is ook nog een ‘opa-merk’. Als de avond zo goed blijft gaan moet ik me misschien toch maar omkleden.’

Zo belangrijk is een goedzittende onderbroek dus. Het maakt het verschil tussen zelfverzekerd en ontspannen voor de dag komen en je goed voelen, en een afgeleide en nerveuze indruk maken.

Ondergoed is belangrijk. Dat is inmiddels duidelijk. Maar je hebt zoveel keus. Er zijn tig verschillende merken en typen (‘boxers or briefs’). Dus hoe bepaal je voor welke je gaat?

Björn Borg Boxers

Björn Borg. Als je de naam hoort denk je meteen aan tassen, t-shirts, joggingbroeken en natuurlijk boxers. Waar je ook aan zou moeten denken is de legendarische Wimbledon finale in 1980. Het was Borg vs McEnroe. Twee persoonlijkheden die niet meer van elkaar zouden kunnen verschillen. McEnroe met zijn grote mond en driftbuien en Borg – de stille, gefocuste, rustige stoïcijn. De finale werd 28 jaar lang als de beste tenniswedstrijd ooit beschouwd. De wedstrijd maakte zoveel indruk dat er in 2017 een film – overigens goed ontvangen door recensenten – is verschenen over de vermaarde finale.

Het is Björn Borg – de voormalige steratleet – die ervoor zorgt dat de producten van dit merk een air van stille kracht en ontspanning met zich meedragen. De vraag ‘welk merk en type onderbroek zal ik kopen?’ is dan ook snel beantwoord: Björn Borg boxers.